Een website die goed gevonden wordt en er goed uit ziet is een eerste stap. Maar hoe weet u zeker dat uw bezoeker vindt wat deze zoekt op uw website. Met een usability optimalisatie zorgen we voor een uiterst gebruiksvriendelijke website. Door verschillende technieken toe te passen kunnen we de bezoekers van uw website een richting in sturen. Voorafgaande aan het conversie optimalisatie traject maken we een inventarisatie van de inhoud van uw website, de te bereiken doelen en het huidige gedrag van uw bezoekers. Op basis van statistieken uit Google Analytics wordt vastgesteld wat de meest urgente zaken zijn die geoptimaliseerd worden. De gebruiksvriendelijkheid van een website wordt vastgesteld op basis van vier pijlers.

finish

Navigatie

Als uw bezoeker door heeft met wie deze te maken heeft, wordt het tijd om verder te klikken. Zorg voor een heldere navigatie die goed en vooral logisch gestructureerd is. Uw bezoeker zou in weinig klikken alle pagina’s van uw website moeten kunnen bereiken.

Een aantal zaken die de navigatie van uw website verbeteren. Zorg dat het navigatiemenu duidelijk zichtbaar is en links naar alle pagina’s toont die u wilt tonen. Link niet naar alle gedetailleerde pagina’s, deze weet uw bezoeker wel te vinden. Zorg dat er op iedere pagina een zoek veld beschikbaar is.

Inhoud

Content is King is een veelvoorkomende term. Zorg er voor dat de inhoud van uw pagina uw doelgroep aanspreekt, goed georganiseerd en makkelijk leesbaar is.

De belangrijkste inhoud van de pagina bevind zich boven de fold. Zonder dat een bezoeker hoeft te scrollen staat de belangrijkste informatie op het scherm. Paragrafen zijn niet te lang en worden gescheiden door kopteksten. Kleuren (van onder andere links en kopteksten) zijn consistent. De url’s en browser titels van de pagina’s in de site geven duidelijkaan wat het onderwerp van de pagina is. 

Toegankelijkheid

Alle eigenschappen van een website die er voor zorgen dat een bezoeker kan vinden wat hij zoekt. Een website kan nog zo snel en op de doelgroep toegespitst zijn, wanneer de tekst niet leesbaar is, heeft dit allemaal geen zin.

De check voor toegankelijkheid controleert onder andere op leesbaarheid (contrast / typografie), snelheid, gebruik van externe bronnen / plugins, correct gebruik van afbeeldingen en het correct gebruik van een 404 pagina (pagina niet gevonden).

Identiteit

Als een bezoeker uw website heeft bereikt, rijst snel de  vraag: met wie heb ik te maken. Zorg er voor dat uw website direct en op alle pagina’s in uw site laat zien wie u bent. De navigatie moet direct tonen wat u doet/verkoopt of wat een bezoeker van u mag verwachten. Het belangrijkste is om vertrouwen te kweken bij de bezoeker zodat deze sneller geneigd is uw producten / diensten af te namen.

Uw website dient prominent een logo te tonen. Zorg voor een herkenbaar logo dat op iedere pagina zichtbaar is. Laat in de ondertitel van uw website meteen ziet wat u doet zodat een bezoeker weet dat hij de juiste site heeft bereikt. Zorg er voor dat uw homepage binnen 5 seconden toont wat u doet en plaats altijd een linkje naar pagina’s Over Ons en Contact.

Deze items geven in het kort aan waaruit het usability optimalisatie traject bestaat. Wilt u meer weten over de exacte invulling van het traject neem dan contact op via de website of bel direct via 030 7630 444